Thursday

22-05-2025 Vol 19

„Rail Baltica“ aplinkosauga: nuo žaliųjų tiltų iki naujų lizdaviečių įrengimo


Geležinkelio-balandžio-aplinksca: -nuo-zaliu-Tiltu-iki-nauju-lazdavieciu-accompanies

„Rail Baltica“ linija, vienas iš svarbiausių strateginių projektų Lietuvoje ir Baltijos šalyse, yra orientuota į aplinkos apsaugą, biologinės įvairovės išsaugojimą, įskaitant buveinių atkūrimą ir žaliųjų koridorių formavimąsi.

Naujos ryšio infrastruktūros planavimas yra iššūkis aplinkosaugininkams, siekiantiems kontroliuoti ekonominės veiklos poveikį natūraliai ir socialinei aplinkai.

Pasak Tadas Varpučiksko, „LTG Infra“ vyriausiojo projekto vadovo, įgyvendindamas „Rail Baltica“, „LTG Infra“ bendradarbiauja su aplinkosaugos įstaigomis kiekviename projekto plėtros etape, vertina geležinkelio ir susijusį infrastruktūros poveikį aplinkosaugai ir pasitarė su visuomenės ir ekologais.

„Su inžinieriais ir gamtosaugininkais mes ieškome kompromisinių sprendimų kiekviename aplinkos etape ir poveikio aplinkai įvertinimo ataskaitose, kad būtų galima patikslinti aplinkosaugos priemones techniniame projekte, kruopščiai prižiūrint statybos darbus ir toliau įgyvendinti daugiamečio stebėjimo plano, remonto, papildymo, papildymo. – sakė TT VARPUININSkas.

Pasak dr. AGNė Jasinavičiūtė, analizuojant „Rail Baltica“ projektus, buvo sumažintas poveikis natūraliam aplinkai: „Mes džiaugiamės, kad mes randame harmoningus sprendimus efektyviai bendradarbiaujant su LTG infra, kad būtų išvengta neigiamo poveikio biologinei įvairovei, natūralioms ekosistemoms, o infrastruktūra yra maksimaliai įvertintos vietinės kraštovaizdžio ypatybės. .

Planuoja atsakingai

Planuojama-navy-13-km-rigio-linja-linija ir tultas-iereee-jiasi-iaivio-dashtin.-desinje --- esama-gelezinkelis-linge.jpg
Jiesijos kraštovaizdžio rezervate planuojama nauja 1,3 km ilgio geležinkelio linija ir tiltas (kairėje). Dešinė -egzistuojanti geležinkelio linija

Kai kuriais atvejais galima pakreipti naują geležinkelio kelią ir apeiti vertingiausias saugomas zonas, išlaikant panašų kelionės laiką. Pavyzdžiui, rengiant „Kaunas -Vilnius“ skyrių, buvo sudėtingai ištirtos kelios trasos alternatyvos, jų techniniai, ekonominiai ir aplinkos apsaugos privalumai ir trūkumai.

„Apgalvojus biologinės įvairovės tyrimų rezultatus ir valstybinės tarnybos nuomonę apie valstybines saugomas teritorijas, buvo nuspręsta pasirinkti 1 km ilgesnį kelią, neperžengiant biosferos daugiakampio biosferos ir Europos ekologinio tinklo„ Natura 2000 “. Tai vengia išvengti Poveikis paukščiams, drugeliams, kuriuos saugo Europos bendruomenė, natūralūs pelkėtai lapuočių miškai ir žolės eglės buveinės “, -sakė T. Varpučikskas.

Kitais atvejais tarkime, kad maršrutas neišvengiamai turi eiti į „Suwalki“ koridorių, o saugoma toje vietoje toje vietoje yra labai didelis, geležinkelio linija planuojama per jautrias natūralias vietas ir atliekamas procedūras, skirtas atlikti kryžminio vežėjo poveikio įvertinimo procedūras.

Ieškote geriausių gamtos ir transporto sprendimų

Tiltas už-jau-statoma-akles-acquins-aplinkos apsaugą 1536x1152.jpg
Tiltas pastatytas per „Neris“ pagal aukštus aplinkos reikalavimus

Valstybinė apsaugotų teritorijų tarnyba pagal Aplinkos ministeriją įvertino Kauno (Jiesia) – Lietuvos sienos poveikio aplinkai vertinimą, kai „Rail Baltica“ vykdytojai atsižvelgia į Europos aplinkos standartus.

„Planuojant taką, dėl didelio greičio, siekiant išvengti posūkių, saugant natūralius elementus, buvo ieškoma įvairių technologinių ir aplinkos sprendimų. Strateginio aplinkos vertinimo metu buvo ieškoma alternatyvų, kad būtų galima ją išspręsti “, – teigė saugomų teritorijų valstybinės tarnybos Biologinės įvairovės skyriaus viršininkas. Specialistas Remigijusas Uzdras.

Viena iš užduočių buvo rasti optimalius sprendimus, kad trasa būtų tiesi kaip tiesus, ekonomiškas ir nepakenktų, pavyzdžiui, buveinių ar saugomų rūšių.

„Renkantis alternatyvą takui, svarbu ne tik natūralios vertybės, bet ir palengvėjimas, kraštovaizdis, poveikis gyventojams ir jų nuosavybei, kultūros paveldo vertybėms, sankryžai su esama infrastruktūra. Įvertinus visą kontekstą, buvo rasta geriausia maždaug 100 m pločio koridoriaus vieta komunikacijos infrastruktūrai, tada buvo imtasi išsaugojimo priemonių siekiant apsaugoti saugomų teritorijų apsaugos tikslus ir konkrečių gyvūnų rūšių poreikius. Tam tikrose geležinkelio skyriuose yra atskirų asmenų išgelbėjimas, pavyzdžiui, varliagyvių perkėlimas “, – sakė R. Uzdr.

Strategija – sutelkite dėmesį į pievas ir wamps

2022 m. Europos Komisija pateikė pasiūlymą atkurti gamtos atkūrimą, kuriuo iki 2030 m. Siekiama įgyvendinti Europos Sąjungos biologinės įvairovės strategijos tikslus.

Remiantis šia strategija, ekonominės veiklos poveikis gamtai yra puikus dėmesys natūralių pievų ir ganyklų, šlapžemių ir šaltinių apsaugai dėl jų svarbos klimatui, drėgmės režimui, mažajai faunai ir florai.

Pasak specialistų, vienas iš aplinkos sprendimų gali būti kompensacinis mechanizmas. „Tose vietose, kur takas kerta Kalvarijos biosferos sąvartyną, pavyzdžiui, tvenkinius ir natūralias pievas, pateikiamas kompensacinis mechanizmas – du kartus už pievas, buveines, šlapžemes, klubus ir kitus gyvūnus”, – sakė R. Uzdras.

Buvo daugiau natūralių aspektų, į kuriuos reikėjo atsižvelgti: „Lizdų ir lizdų klausimas. Kaip kompensacinę priemonę, pateiktas naujų lizdų juodų gandrų ir mažų erelių už riksmams auginimas. “

Geležinkelis kirs natūralią pievą ir ganyklą Panevezys mazge, Sanzhile kanale. „Konsultavus su apsaugotų teritorijų tarnyba, buvo susitarta, kad Sanzhile kraštovaizdžio rezervato infrastruktūros struktūros toje vietoje, esančioje natūralioje pievos srityje prieš sunaikinimą. Tokiu būdu natūrali pieva bus padidinta du kartus ir, harmoningai su geležinkeliu, įvairios laukinės plėvelės (bitės, vapsvos, kamanės, skruzdėlės), drugeliai ir kiti bestuburiai “, – sakė T. Varpučikskas.

Išplečia saugomas teritorijas

Sudėtingas aplinkosaugininkų galvosūkis buvo geležinkelio maršruto planavimas Kauno mazge per išraiškingą Jiesia kraštovaizdžio rezervą.

Norint įvykdyti konkrečias „Rail Baltica“ projekto technines sąlygas dėl pakankamo greičio ir dviejų lygių, naujoji geležinkelio linija turėjo būti suplanuota per „Natura 2000“ sritį „Jiesia upė ir jos slėniai“, į kurią įeina prioritetiniai grioviai ir šlaitai. Buveinė gyvena Lietuvos raudonojoje knygoje, purpurinėje plokščioje kojoje, kuri yra svarbi miško ekosistemai. Iš vakarinės pusės nebuvo įmanoma aplenkti buveinių dėl esamų gyvenamųjų vietų, o pietinė Roko karinio sąvartyno pusė yra.

Norėdami gauti Aplinkos apsaugos agentūros leidimą planuoti maršrutą per buveinę, specialistai pirmą kartą turėjo pasitarti su Europos Komisija. 2024 m. Gegužės mėn. Ji patvirtino, kad „Rail Baltica“ projekto „Jiesia River ir jos slėnių“ poveikis pateisinamas sumažinant poveikį socialinėms ir ekonominėms ir saugumo priežastams dėl svarbesnių projekto priežasčių.

„Natura 2000“ teritorijoje numatyta įgyvendinti poveikio mažinimo ir kompensacines priemones: sudaryti žemės sklypus ir išplėsti esamas „Natura 2000“ teritorijas Karmlavos ir Jonavos apylinkėse, atlikti natūralų valdymo darbą Jies kraštovaizdžio rezerve ir praėjus 5 metams po statybos darbų, Europos Europos Europos, Europos Europos. Komisija ir visuomenė.

Žalieji tiltai

Kaip mini profesionalai, migracijos klausimas yra ne mažiau svarbus: „judanti migracija yra vienas iš gyvybiškai svarbių roplių, žinduolių ir paukščių. Geležinkelio ruožas, atsižvelgiant į greičio ir saugos reikalavimus, bus aptvertas 2,2–2,8 m aukščio tvora, kad žmonės ir gyvūnai nesukeltų nelaimių. Ir kai trys „Countrys“ yra didelės greičio geležinkelio linijoje, sutrikdo natūrali faunos veikla “, -komentavo T. Varpučinskas.

Anot R. Uzdro, pateikiama nemaža dalis migracijos apie poveikio aplinkai ataskaitas: „Vienas iš pagrindinių sprendimų yra žalieji tiltai, požeminės ištraukos, specialūs grioviai, pritaikyti gyvūnų migracijai“.

19 Žaliųjų tiltų yra suprojektuoti dabartinėje Europos geležinkelio „Baltica European Rail Baltica“ skyriuje. Be to, planuojama, kad nuo Kauno iki Latvijos mažų ir vidutinių gyvūnų požeminiai praėjimai bus pastatyti nuo Kauno iki Latvijos, 6 upių tiltai yra pritaikyti prie gyvūnų migracijos ir planuojami 4 tvenkinių amfletos. Nuo Kauno (Jiesia) iki Lenkijos 23 planuojami 23, Kaunas -Vilnius skyrius yra 40 įvairių dydžių ir žvėrių rūšių požeminių ištraukų.

Kaunas -Vilnius driekiasi miško namuose, skirtoms voverėms, martensui ir miegantiems pūkeliams, kad būtų saugiai praeiti virš geležinkelio, vis dar yra Lietuvoje, o ne 3 perėjos tarp medžių viršūnių.

Stebėjimas yra ilgalaikis

Geležinkelių konstrukcija ir eksploatacija bus stebimi dėl aplinkos komponentų pokyčių ir kaip veikia numatytos aplinkos priemonės. Pavyzdžiui, pastatytas 1,51 km tiltas per Neris, kur upė priskiriama „Natura 2000“ teritorijai, apims paviršinio vandens stebėjimą, taip pat lašišos neršto, pleišto skėčio (laumžirgio), ūdrų, stebėtų upių šlaitų poveikį upių šlaitų, stebimų upių šlaitų. upių šlaitai ir upių šlaitai. Pakrančių erozija.

Kai bus pradėtas traukinių eismas, automatinės priemonės bus užregistruotos, nes žvėrių gausu antžeminių ir požeminių ištraukų, įvertino pasodintų medžių ir krūmų būklę, invazinių augalų pliti Ir dar daugiau. Laukiami triukšmo ir vibracijos matavimai gyvenamuosiuose namuose, siekiant įsitikinti, kad daro įtaką anti -vibracijos matavimai ir garso slopinimo sienos.

Bus išanalizuoti stebėjimo duomenys ir ataskaitos pateiktos aplinkos institucijoms. Jei tyrimai rodo, kad kompensavimo mechanizmai veikia per mažai, jie yra peržiūrimi, o ekspertai vėl ieškomi papildomų inžinerinių sprendimų, atitinkančių aukštus aplinkosaugos Europos reikalavimus, taikomus šiuolaikiniam geležinkelių transportui.

• „Rail Baltica“ informacija

Šį leidinį dalijasi Lietuvos regioninio naujienų portalas „Miesto naujienos“. Norėdami gauti svarbesnių naujienų sau ir savo miestui, rasite „City News“ mieste.



Source link

admin

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -